Cand Jonathan Harker primeste o scrisoare de la Contele Dracula, in care e invitat la castelul acestuia din inima Carpatilor, tanarul avocat englez se pregateste numaidecat de calatorie, ignorand semnele si superstitiile pe care le tot soptesc localnicii. Prizonier in inima padurii, barbatul se va gasi inconjurat de mistere si demoni stravechi, cu chip de femeie, care dispar odata cu rasaritul. Sau, poate, doar si le-a imaginat?...
„Dracula a incetat sa mai fie o carte. Dracula reprezinta pentru romanele cu vampiri exact ceea ce Un studiu in rosu inseamna pentru romanele cu detectivi: prima si cea mai grozava poveste in care este introdus personajul emblematic pentru aceste genuri literare.” The Guardian
"Forta si frumusetea mitului se remarca prin vastitatea simbolistica a personajului: Dracula reprezinta ceva, cineva, pentru fiecare dintre noi. Nicio varianta nu este gresita sau corecta. Dracula poate sa fie un salvator, un blestem si/sau o legenda. O creatura a Intunericului, un monstru sau un barbat condamnat la osanda vesnica. Libertatea cititorului este un dar nepretuit, asa cum va descoperi si Jonathan Harker." Citeste continuarea recenziei pe blog.
"O carte-puzzle, aproape postmoderna, scrisa din mai multe perspective (apeland pe larg la fragmente de scrisori sau de jurnal). Fiorii de groaza se insinueaza mult mai subtil in mintea cititorilor decat in majoritatea filmelor, unde contele este un personaj aproape caricatural. Cartea are o maretie victoriana si o complexitate care depaseste calitatea de simplu roman gotic. In plus, veti descoperi ca este un roman extrem de actual. S-a scris mult, de pilda, despre felul in care, in personajul Dracula, Bram Stoker a intruchipat spaima Occidentului fata de emigrantii sositi din Orient (in roman, Transilvania din care vine contele este vazuta ca un spatiu oriental prin excelenta)".