Proiectarea pas cu pas Grupa mare - Indrumator pentru cadrele didactice din invatamantul prescolar
Lucrarea de fata incearca sa ilustreze cele doua tipuri de proiectare prevazute de Curriculum , si anume - proiectarea tematica , pe baza de proiect si proiectarea pe o tema saptamanala.Aceste doua forme de proiectare alterneaza si se completeaza pe durata unui an scolar.Evolutia activitatilor intr-un proiect este previzionata de o harta care contine,prin directiile de dezvoltare stabilite , traseul invatarii.Acesta trebuie permanent monitorizat si evaluat pe parcursul derularii si la final,asa cum prevede metodologia lucrului pe proiecte tematice;evolutia poate fi partial observata si la centrul tematic , care se imbogateste si capata noi valori , fata de perioada de debut a proiectului.Nu trebuie pierdut din vedere faptul ca proiectele tematice au o finalitate-fie o lucrare colectiva sau o actiune ampla, in care sunt antrenati toti factorii implicati, o expozitie, un act umanitar, un obiect de decor sau de folosinta in gradinita, un poster , un afis , un cod sau regulament pentru copii etc.Progresul si achizitiile inregistrate pe parcursul derularii proiectului vor fi vizibile in atitudinile , comportamentele , deprinderile pe care copiii le-au dobandit , in cunostintele nou insusite , toate fiind reflectate in portofoliul proiectului, atent completat si imbogatit pe parcursul derularii acestuia.
Spune-ti opinia
Numele tau:
Opinia ta:Notă: Codul HTML este citit ca si text!